ART OF THE DEVIL

 

 

 

 

ccs
CSS Codes
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Devilcsaj kritikája
 
100-ból 85 pont
 
2007 volt, amikor unokatestvéremnek hála megismerkedtem a Devil May Cry-jal, annak is a harmadik részével. Eleinte csak figyeltem, ahogy játszik, rögtön a tizenharmadik küldetést, a Sparda fiai ellen zajló harcot mutatta. Ekkor kezdtem igazán érdeklődni a játék után, kipróbáltam és megtetszett, főleg már azzal megfogott, hogy a fantasy és horror műfajba tartozik. Néhány hónappal később nyitottam egy weblapot még 2008-ban, azóta már az ötödik van "üzemben", és már nem törlöm, mivel a mostani 2013. május 1. óta aktív és ahogy látom, a videojátékok adataival elég jól haladok, az animéé majdnem teljesen, de kész van. Az egyes szinte ugyanolyan nosztalgiát nyújtott nekem, mint a harmadik rész, a kettes valóban - még tőlem is - megérdemelte a vegyes kritikát, de a Capcomos fiúk, ha ismételten Kamija nélkül, de nagyszerűt alkottak, pozitívan fogadták a kritikusok és a tesztírók.
 
A Devil May Cry 3-ban rengeteg újdonság van elődeihez képest. Itt most igazából a Special Editionról írom meg, mert sajnos nem sikerült megtalálnom még sehol sem a sima verziót, de attól még a SE is megérdemel egy-két negatívumot. A játékmenet továbbra is az, mint az előzőekben, a kamerarendszer sokkal jobb lett a DMC2-höz képest. Nem zsúfolt, jobban látható a harc. A Special Edition verziót adták csak ki PC-re is, de a PS2-es verziótól vannak eltérései. Van, aki azt írta, hogyha Dantéval - akit harmadszorra irányíthatunk - kijátsszuk a játékot, akkor nyílik lehetőségünk az ikertestvérével, Vergillel is játszani. Igen ám, ugyan én először PC-n játszottam ezzel, és ez így is volt. De amikor unokatesómtól megvettem a slimmes PS2-jét, a sok játék között a DMC3 Special Editionjával, törölve minden játék mentését - persze néhány kivételével, - és kezdtem egy új játékot, meglepődtem, hogy szabadon lehet választani Dante és Vergil között. Ez nem is volt gond, de mint az egyesben, itt is Normalon kellett kezdenünk, ami megint csak idegesített. Vergillel kezdtem, és már akkor kiszúrtam, nehezebb az ellenfeleket leölni. Mellesleg a Könnyű vagy Normal között nem lehetett választani, az is akkor nyílik meg, ha háromszor meghalunk. PC-n szabadon lehetett választani, úgyhogy ezt nem értem, mi értelme volt a kisebb változások közül ennek is. Azonban itt nincs olyan, hogy a Könnyűben és a Normalban, vagy a nehezebb módokban ne tűnne fel ugyanaz az ellenfél, mindössze a nehezebb módokban nagyon erősek az ellenfelek. Ráadásul vannak visszatérő és új nehézségek, mint a Dante Must Die, de újdonság a Heaven or Hell, ami egy túlélési mód, melyben akár az ellenfél, akár a játékos egyetlen ütéstől hal meg.
 
Az életerő- és démoni erő csík továbbra is a bal felső sarokban találhatók, megint máskép néz ki, de ez legyen a legkevesebb. Elődeihez hasonlóan ismét négy kék kő darabka megszerzésével lehet Kék Gömböt alkotni és egy mezőnyi életerőt növelni. A sérüléseket ismét a Zöld gömbökkel és a Vital Starokkal lehet helyreállítani. A démoni erőnk Dantéval csak a hetedik küldetés végétől van, amit Lila Gömbbel lehet ismét növelni, a fehérrel helyreállítani. A démoni erőnk használatához nem kell csak egy fegyver - mint az egyben, hogy a Force Edgével nem használjuk, csak Alastorral vagy Ifrittel, - vagy a DMC2-ben az amulettek. Ha itt magunkra öltjük, egyszerre áll helyre az életerőnk és gyorsan futhatunk. A Super Dante/Vergil ruhában korlátlanul használhatjuk szintén. Harmadszor is Stlusrankokba méri a kombós és ismételten élvezetes, pörgős harcokat a játék. A stílusok megint D-től S-ig, kettő újjal vannak: SS és SSS. Ezúttal megint új fegyverek kerülnek Dantéhoz, mint nunchaku, elektromos gitár, Ifrithez hasonlóan láb- és kézpáncél, két kard. Lőfegyverek közül alapból viszi magával az Ebony & Ivory-t, szerez vadászpuskát, lézer lövőt, rakétavetőt és mesterlövész puskát. Ezeket megint csak a begyűjtött vörös gömbökkel fejleszthetjük a Divine Statue-nál, a kritikusoknál és tesztíróknál viszont szó érte az, hogy minden vásárláskor drasztikus ár emelés van. Ez inkább Danténál akadály, mivel a legtöbb fegyvert ő használja, Vergil mindössze hármat, nála hamar, talán egy végigjátszásnál fejleszthető a spirálkardjaival és egyetlen stílusa megemelésével. Dante azonban csak két fegyvert vihet magával és egy stílussal harcol, ami egyáltalán nem így kellett volna. Tény, hogy a kettesben is csak játék alatt a lőfegyverekkel lehetett váltani, míg a démoniak közül a menübe kellett még lépni. Vergillel annyival jobb, hogy ő a három fegyverét bármikor váltogathatja.
 
A harmadik részbe visszatért a kettesből nagyon is elmaradt túlélőhorror elemek. Míg a kettes nagy részében csak menni kellett és gyilkolni meg harcolni, alig volt ilyen elem. Itt is szinte ugyanazokat kellett, mint az egyesben - elmenni valamiért, majd öt-hat szobán, esetleg két emeletet megjárni. Kulcs ezúttal alig volt, inkább kristályokat (azokban is darabkákat), emblémákat, esetleg rúnakapcsolókat kellett aktiválni. A mentésről változatlan a véleményem. Azonban a Normal módtól már az van, ha elhalálozunk, azt a küldetést az elejétől kell kezdenünk, ha nincs nálunk Arany Gömb. Újdosnág még, hogy Combat Adjudicatorok kerültek be, ami több színben megtalálható, s nem minden, mikor melyik fegyverrel törjük szét. Ha széttörjük, kék kő darabhoz jutunk.
 
Történet: A Devil May Cry előtt járunk néhány évvel, amikor is többek között annak lehetünk szemtanúi, mi vezetett Sparda fiainak harcához, mi célja volt az idősebbik fiúnak, és milyen viszály alakult ki apa és lánya között.
 
Szereplők: Dante visszatért, ezúttal fiatal és sokkal szemtelenebb, mint egyesbeli bemutatkozásával. Tény, hogy a kettesben komoly, érettebb és felelősségteljesebb, de utóbbi mindig látható nála. Itt ezúttal gúnyolódik, megjegyzéseket tesz, sőt, olyannyira elhülyéskedik az egész játék alatt, hogy még egy rakétára állva röpköd vele, vagy felszáguldozik a dőlő fal oldalán motorral :D De őt már nem kell bemutatni. Talán ikertestvérét, Vergilt se, mivel ők ketten az elsők között debütáltak az első részben, ugyan Vergil akkor Nelo Angeloként, akit apjuk egykori vezetője, az első játék főgonosza irányított. A DMC-ben is új női főszereplő érkezett, ő pedig Mary az, vagyis Lady, édesapja oldalán, Arkhammal. Lady egy ember démonvadász, aki apja miatt érkezik a játék helyszínére, a Temen-Ni-Gru toronyba, mert meg akarja bosszulni édesanyja halálát. Arkham megölte feleségét azért, hogy démoni erőre tegyen szert, és szövetkezett az idősebbik Sparda fiúval. Dante és Lady ugyan nem dolgoznak össze, Lady még őt is meg akarja ölni, mert démon. A testvérek közti viszály végigmegy az egész játékon, még amikor Arkham elárulja Vergilt és megszerzi a Force Edgét, összefog öccsével addig, míg legyőzik, felidéztek egy emléket, de nem bánja meg tetteit, egy utolsó mérkőzés lezajlik köztük. Vergil a mélybe veti magát, Dante pedig a kérésére elmenekül. Lady-vel végül társak lettek. Kamija ugyan nem kapta meg a harmadik játék elkészítésének jogait, de az új készítőcsapat ezúttal sem adott meg életkort, születésnapot, részletes kidolgozást.
 
Ellenfelek: Ismételten kis és nagy ellenfelekkel küzdünk meg. Az ellenfelek között akadnak olyanok, akik mitológiai lényekről alkottak meg, mint Cerberus vagy Beowulf, vannak, akik a hét főbűn után kapta nevét. Ezúttal nincs egy olyan szörny se, aki visszatérne az előzőekből - persze, mivel a harmadik az első előtt játszódik. Olyanok jönnek még, mint a pókok, a megelevenedett lándzsadobáló szobrok, szárnyasok, főellenfelek között Cerberus, Nevan, Beowulf, Agni és Rudra, Leviathan szívét kell elpusztítani, hogy annak gyomrából kijussunk. Valamint Arkham, egy alkalommal konfliktus miatt Lady-vel és a főgonosszal, ezúttal Vergillel.
 
Fegyverek: Dante ezúttal szintén az Ebony & Ivory-t, valamint a kettesben először látott Rebelliont viszi alapfegyverként magával. A játék későbbi szakaszain más démoni- és lőfegyverhez jutunk hozzá - természetesen Dantéval. Vergil mindössze három fegyvert visz magával, mint a Jamato, a Beowulf és a Force Edge. A fegyverek között most az lett jó ugyan, hogy nem kell a menübe lépni a csere miatt, de Dantéval sajnos két fegyvert vihetünk egyszerre, mindegy, hogy az lő- vagy démoni fegyver, Vergil azonban szabadon választhat a három közül. A fegyvereket megint csak a Divine Statue-nál lehet vörös gömbökért cserébe fejleszteni.
 
Küldetések és titkos küldetések: A kettesben már nem, de az egyesben még voltak feladványokkal ellátott titkos küldetések, a küldetések itt már címmel és feladattal készültek. Elődeivel ellentétben húsz küldetésből áll - míg az első huszonhárom, a kettes pedig Dante és Lucia fejezetét egybe véve harmincegy. A küldetések végén azt számolja a játék, hogy mennyi volt a játékidő, a stílus, a begyűjtött vörös gömbök, a sérülés és a használt tárgyak. A titkos küldetések ezúttal jól kiszúrható helyen vannak, melyek egy része vagy nagyon egyszerű, vagy meg kell érte szenvedni. Itt nincs olyan, mint az egyesben, hogy egy elkezdett küldetés elején vissza kell éppen menni és megnyílik, hanem ahogy halad a játékos, menetközben találhatja meg, de olyan helyen is, ahol megint csak nem sejti, hogy ott van.
 
JÓK
* visszatértek a feladványos titkos küldetések és címekkel látták el a küldetéseket.
* változatlan alapfegyverek.
* változatlan főszereplő.
* visszatért és új karakterek.
* mitólogiai lények és más kúltúrából alkotott ellefelek.
* ismételten pörgős és odaillő zenék.
* több humor.
* Vergil irányítható :D
* nagyszerű történet.
* visszatérő túlélőhorror elemek.
* javított kamerarendszer.
* nincsenek amulettek és bármelyik fegyverrel használható a démoni erő.
* ismét gyűjthetők kék kő darabkák.
* bővített stílusok (SS és SSS).
* élvezetes, pörgős és stílusos harcok.
* Dante sokkal "hülyébb", humorral teli és jobban gúnyol, mint az egyesben. Plusz felszáguldozik a torony egy dőlő részén motorral :D
 
ROSSZAK
* eltérések a PS2-es és PC-s változat között, ami maradhatott volna változatlan.
* Dantéval csak két fegyvert és egy stílust választhatunk egy küldetésre, és csak a Divine Statue-nál cserélhetünk.
* drasztikus áremelés minden megvásárolt képesség után.
* ismételten nem kidolgozott szereplők.
* Vergillel ugyanazokat a küldetéseket játszuk, mint Dantéval. Lehetett volna akkor olyat is, mint a kettesben Dante és Lucia fejezete. Ráadásul két intró videót kapott.
 
Saját vélemény, lopás esetén Feketelistás vagy
Írva: 2014. 12. 30.
 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!